سپید لحظه ها
۲۶ مرداد ۱۳۸۵
  Tabuthema Sex im Alter تابوی سکس در پیری


مطرح کردن مبحث وجود نیاز جنسی در پیری هنوز در بسیاری از جوامع
متاسفانه با مشکل بر خورد میکند به طوری که در بعضی محیطها پوشش یک تابو را به خود گرفته.مسئله در این جاست که این پدیده وجود دارد,حال چه مورد پسند ما واقع شود و یا نشود.از این جهت رد این واقعیت و عدم قبول آن برخوردی غیر علمی به شمار می آید.
در زیر قسمتی از نوشتار خانم بریتا بورگر پزشک زنان و زایمان را ترجمه کردم و
از آنجای که بیشتر قصد مطرح کردن مبحث وجود سکسوالیته در پیری را داشتم, همه آن را ترجمه نکرده بلکه لزومأ به قسمتی از آن بسنده کردم.


تابوی سکسوالیته در سنین پیری

سکسوالیته و هوس در پیری هنوز به ندرت مورد بحث قرار میگیرد, طوری که در حد مرزهای تابو قرار داده میشود.اکثر انسانهای جوان نمیتوانند داشتن سکس در زندگی را از آنجای که رفتارهای جنسی برای آنها لزومأ با جوانی پیوند دارد از سن شصت سالگی به بعد تصور کنند. از طرف جامعه تا حدی برخورداری از یک زندگی جنسی مورد رضایت برای مردان مسن پذیرفته شده ،که آن هم بیشتردر صورتی که پیوند با یک زن جوان باشد.از این جهت برای مردان گاهن یک تصور غلط نسبت به زنان و سکسوالیته آنها تداعی میشود و آن عدم وجود نیاز جنسی زنان بعد از یائسگی است.
واقعیت اما در این است که این مردان هستند که بیشتر در دودران کهولت با تغییرات بزرگی پیوسته به زندگی جنسیشان حساب باید بکنند ,برای مثال اختلالات ارکسیون(erection ).
در زنها قدرت نیروی جنسی تا سن سی وپنج سالگی به مراتب افزایش پیدا کرده و تا سالهای زیادی در این حد بدون تغییر باقی میماند.
تحقیقات نشان داده که بالای یک سوم از خانمهای بین سنین شصت و هشتاد درزندگی خود سکس دارند و این آمار رو به افزایش است.به همچنین خود ارضائی در بین این زنان از اهمیت به خصوصی برخوردار است واین پدیده برای آنها موقعیتی فراهم میسازد که به صورتی از سکس در زندگی بهرمند باشند.

با چه تغییراتی باید زنها در رابطه با سکسوالیته حساب بکنند؟
بر اساس پرنسیب برای زنان بعد از دوران یائسگی سکس اهمیت خود رابه عنوان سرچشمه ای برای انرژی زندگی ,اعتماد به نفس و احساس همبستگی حفظ میکند.
از طرفی عمق خواست صرفأ جسمی سکس با صعود سن کمتر مشود ولی نیاز به نوازش,سکسوالیته و ارضای جنسی به قوت خود باقی میماند.
در خانمها سرعت مدت زمان تحریک جنسی کندتر شده و زمان بیشتری طول میکشد تا واژن مرطوب شود.خیلی از مردان مسن نیز به طول زمان بیشتری برای به دست آوردن ارکسیون کامل نیاز دارند ولی توانائی به دست آوردن ارگاسم از بین نمیرود.از این جهت به عشق ورزی قبل از سکس درسنین بالا باید اهمیت بیشتر و به سزای داد.
عوامل منفی که روی سکس میتوانند اثر بگذارند در درجه اول بیماریهای بدنی,دردهای مزمن که همراه با بلا رفتن سن به طور طبیعی افزایش میابند,مشکلات روحی و خانوادگی یا ترس هستند که فاکتورهای ذکر شده آخر تفاوتی با عواملی که در جوانان نیز ایجاد مشکل میکنند ندارد.
در یک آمار گرفته شده 32 درصد ار زنان از کمبود نوازش و41 درصد از نداشتن سکس کافی به دلیل بی توجهی,مریضی یا ایمپوتنت(impoten ) بودن همسر و یا اختلافات خانوادگی گله مند بودند.برای تقریباً 13 درصد از افراد سکس به دلیل کمبود دیالوگ کافی بین آنها بیشتر حالت یکنواخت پیدا کرده بود.
اغلب صرفاً این تصور افراد که برای سکس دیگر پیر شده اند کافیست که مانع عشق ورزی آنها شود.در حالی که داشتن رابطه جنسی به سلامتی بیشتر کمک کرده وموجب بیدار نگه داشتن هر چه بیشتر روحیات زنده میشود.وانگهی سکسوالیته صرفاً به اکت ( Akt) جنسی محدود نمیشود.

عوامل مثبت سکس در کهولت
سکس در پیری در مقایسه با سکس نوجوانی مزایای را نیز به همراه خود میاورد برای مثال نیازی دیگر به استفاده از راههای مختلف جلوگیری از حاملگی نیست و یا ترجیح دادن امورات فرزندان به خود دیگر وجود ندارد چرا که در این مرحله در اکثر موارد فرزندان مستقل و جدا از والدین بسر میبرند.

برای تقویت سکسوالیته در کهولت چه کار میشود کرد؟
زنانی که سالها فقط با یک رابطه جنسی ناکام و ناراضی آشنای داشتند شاید از این تصور که در کهولت دیگر نیازی به تجربه کردن سکس ندارند آسوده خاطر باشند.لذا نباید فراموش کنیم که در پیری هم این شانس وجود دارد که با یک شریک زندگی مهربان و پر احساس فرم جدید و زیبای از سکسوالیته را تجربه کرد.
قواعدی که که برای همه افراد صدق کند وجود ندارد.در نهایت هر فرد باید آرزوها،رویاها ونیازهای خود را کشف کند و در جهت برآورده شدن آنها کوشا باشد.
ضمیمه آن داشتن و یا ایجاد موقعیت برقرار کردن مکالمه به مانند دوران نوجوانی و نیاز به باز بودن با خود و دیگران است. یک مورد بسیار مهم برای بهرمندی از سکسوالیته رضایت بخش زدودن احساس شرم نسبت به بدن خویش است.گذشته از آن بهتر است که تصور این که عشق ورزی به مانند" یک کار عملی است که باید انجام شود" در خود تغییر داده و از تحت فشار قرار دادن خود زیر این تصورفاصله بگیریم .
در صورت وجود مشکلات جسمی یا خانوادگی به همچنین امکان استفاده از کمکهای پزشکی و مشاوره ها موجود است که به زدودن و یا بهتر کردن آنها کمک کند.
مهمتر از همه اما این است که از تابوهای جاگرفته در وجود خود در رابطه با سکسوالیته در کهولت عبور کنیم.
لذا تغییر تفکر خود در این باب به تنهائی کافی نیست بلکه تفکر و تصور محیط اطراف,فرزندان,نوه ها و به همچنین پرستارهای خانه های سالمندان وغیره باید در این مبحث تغییر کرده و حق افراد مسن را برای داشتن نیاز سکسوالیته به رسمیت بشناسند.

منبع: 1


_در رابطه با سکسوالیته زوجهای همجنسگرا در پیری متاسفانه هنوز تحقیقات کافی و زیادی وجود ندارد.

__________________

------------------------------------------------

 
Comments:
سلام پری عزیز
مرسی از کامنت,خوشحالم کردی.حتمأ راجب مطلبی که گفتی هم خواهم نوشت و با کمال میل و البته خوشحال میشم که از کمک و همکاری شما هم بهرمند باشم.با وبلاگ زیبای شما هم آشنای دارم.
 
سلام مطلب جالبي نوشتي ولي متاسفانه ننوشتي اختصاصا در مورد چه جوامعي حرف ميزني من توي آلمان هستم و اينجا همانطور كه تحقيقات هم تاييد ميكنه و ميگه دستگاه تناسلي زن ابتدا از سنين 35 الي 39 تازه تكميل ميشه و مفهوم لذت جنسي را درك ميكنه و از اين رو سالهاست كه سكس از 40 الي 65 رايج و بسيار هم پر لذته اگر مستندات و مطالب براي كار بيشتر خواستيد خبر بديد تا هر شبتون شب جمعه باشه
 
بهرام گرامی
مرسی از کامنت.میدونید فرقی نمی کنه که برای جامعه ایرانی در ایران و یا ایرانیهای که در خارج هستند.من المانی های را هم میشناسم که تصور میکردند در افراد مسن احساس جنسی دیگه موجود نیست.یکی از دوستان ایرانی من که 10 ساله در آلمان به سر میبره و مادرش هم چند سالیست که در اینجا است و تنها زندگی میکنه تعجب کرد وقتی که بهش گفتم برای مادرش حتمن سخت است تنها بودن.به دلیل اینکه فکر میکرد افراد مسن دیگه نیازی به عشق ورزی ندارند.در ضمن بعد از 65 سالگی هم چه در مردان و چه در زنان نیاز جنسی وجود داره.منظورتان را از اینکه برای مطالب بیشتر اگر خواستم به شما خبر بدم که هر شبم شب جمعه باشه متوجه نشدم.موفق باشید
 
سپیده جان ممنون که به من سر زدی . ما اگر دست به دست هم بدهیم و هر کدام گوشه ای از دردهای اجتماعی را بنویسیم البته که گوش شنوا زیاد است برایتان آرزوی موفقیت می کنم . من نیز لینکتان می کنم . شهربانو
 
مرسی شهربانو جان از کامنت صمیمانت.خوشحالم کردی .با نظرت کاملا هم عقیده هستم.ممنون از لینک
 
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
 
Please let me know if you're looking for a author for your weblog. You have some really good posts and I think I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I'd absolutely love to
write some material for your blog in exchange for a link back to mine.

Please shoot me an e-mail if interested. Regards!

Feel free to surf to my web page - http://gto120dlaocm402mfos02.com
 
First rate each and every one golf slice amongst strawberry that includes a heaping associated with this topple mixture as well as prepare
just for 15-20 minimum or possibly a through to the
crumble mixture cleveland browns. This helps the particular result in you always keep encoding to see if food is sorted out, my assists with putting together objects using much more cooking.
Very convection toaster stoves costs with the $250 draw that is definitely relatively horrendously expensive since the majority of
realistic models fees main somewhere around $70 aka $80.
These type of stoves includes a great number of brands.
Miracle traffic bot is definitely taken by makers' video has an effect on movie pictures.

my site :: 2 slice toaster reviews 2012
 
Some interesting conjunctions involving number are identified.Selon l le lien de confiance entre l et le salari certes fortement Toutefois, le poste sur lequel le salari avait postul au d demandait seulement un dipl d professionnelles, soit une comp acquise par le salari au moment de l Les fausses repr ont donc eu lieu en cours d lorsque le salari voulait acc des postes sup La preuve a aussi d que trois autres employ avaient v des probl similaires et n pas fait l d'une mesure disciplinaire. [url=http://soldeslongchampssac.webnode.fr]sac longchamp pas cher[/url] 锘縎yndicats de l Le dialogue des sourds LE LIENNoteliminatoire Le ministre de l'Educationnationale a choisi de rompre lesilence au moment o lessyndicats ont tous, l'unanimit, dcid de ne plusattendre, et de passer l'actionpour faire valoir leurs droits etrevendicationssocioprofessionnelles.avons eu des informations comme quoi ces gensl achetaient de la pornographie juvnile sur Internet. [url=http://soldeslongchampssac.webnode.fr]soldes longchamp[/url] Buonasera is a culdesac community nestled into a secluded corner of Mediterra with all of the community's 15 home sites providing its owners with serene lakeside views.Sude. [url=http://www.bestkarenmillen4u.com]karen millen online[/url] Qu qu est aujourd vous voyez.The activities department schedules events including nightly theme parties and daily children's programs. [url=http://sacspliagelongchamps9.webnode.fr]sac longchamp[/url] While I believe that we can create our realities of what we want in our lives, I also believe that there are factors that we cannot control, such as autism, floods, etc.24. [url=http://pascherkjhkhk.webnode.fr]pascherkjhkhk.webnode.fr[/url] Salvador.The last one might if you've spent any time at the beach.[url=http://www.findbeststraightener.co.uk]ghd straighteners[/url] Elle est en cuir, c'est une April First que j'avais achet l'poque chez Kaktus (il y a au moins 2 ans, mais que voulezvous je recycle mes vieilleries en ce moment !Pharmacologic treatment: Other medications. [url=http://saclongchampsales.webnode.fr]sac longchamp[/url] Benaocaz, tucked into a mountainside and home to four cultures spanning thousands of years;sueldo, paga, pago, remuneracin, retribucin, salario, subsidio, subvencin, dinero de bolsillo idioms:back pay salario o sueldo atrasadohe who pays the piper calls the tune el que paga mandain the pay of a sueldo de, pagado por, al servicio deit pays to compensar, ser provechosopay a call visitarpay a visit visitarpay as you go pagar las compras segn vayan surgiendopay back reembolsar, pagar la deuda a, devolver, pagar con la misma monedapay cheque sueldo, pagopay claim demanda de aumento de sueldopay day da de pagapay dearly pagar muy caropay dirt filn, suelo rico en minerales, informacin interesante, hallazgopay for itself paga por su parte, reembolsa la inversin, cubre los costes, se paga solopay in depositar dinero en una cuenta bancariapay off liquidar, saldar, merecer la pena, desembolsar, redimir, reembolsar, pagar y despedir, licenciar, arriar, reportar beneficios, dar buenos resultadospay one's last respects hacer honor al muertopay one's way pagar su parte, ser solvente, costear sus propios gastospay out pagar, desembolsar, distribuir, arriar, soltar, darle su merecidopay packet sobre de paga, paga globalpay slip hoja de sueldopay station telfono pblicopay up cancelar, pagar ntegramente, pagar una deuda (de mala gana)paying guest husped de pago, pensionistaput paid to poner fin a2.
 
ارسال یک نظر



<< Home
تمامی حقوق مادی و معنوی مطالب و محتویات این وبلاگ متعلق به نویسنده وبلاگ میباشد.به مطالب میتوانید با اطلاع قبلی به دارنده وبلاگ لینک دهید.متشکر

نام:
مکان: آلمان